tisdag 9 februari 2010

Ventspils Lettland

Då lossar vi vår last här i Latvia. Ny hamn för mig.
Tyvärr kom jag mig inte iland. Jag har ingen likasinnad ombord som är sugen på att upptäcka oljehamnsområden på kvällarna.
Ibland tar jag hojen själv eller så får med mig nån stackars krake som ger med sig. Men ikväll blev jag kvar ombord.

Vi ankrade upp en bit ut vid 05 imorse, men kom till kaj redan på förmiddagen idag.
Temperaturen höll -8 mitt på dagen, mest grått bara lite sol.
Påväg hit hade vi nästa inte en krusning på vattnet, ganska ortoligt och mycket skönt.
Jag har ny kamera eller tfn, och jag tycker det ser ut som att bliderna är lite skarpare än med den förra. Ser ni nån skilland?
Kul med nya elektronikprylar!





Lossning går undan och det lät som om vi skulle gå redan ikväll igen.
Mot Göttlabörg igen.

1 kommentar:

Viking memory sa...

Bra Bilder! Vilken typ telefon ??