fredag 5 februari 2010

Ombord igen

Min första resa denna törn gick till Halmstad.
Där var jag faktiskt sist också, annars så är det ingen jättevanlig hamn för oss.




Igår tog jag bussen till göteborg, men värsta packningen som vanligt...
Nu har jag lovat mig själv att bli bättre på det där området.
Men det är svårt när man skall vara borta så länge alltså. Jag vill ha med mina saker. Nå väl. Efter att ha mottagit några samtal från båten blev det klart att jag fick några timmar på stan.
Strosade omkring i Nordstan (med värsta packningen) när jag springer rakt på RICKARD!
Rickard är en kille jag gick ihop med på gymnasiet. Vi har inte setts på 24 år! Jag bara vrålar RICKARD, han bara vrålar YVONNE!
Herregud, han måste använda nån mirakelkräm eller nåt för han såg då exakt några likadan ut som när vi tog studenten(sånär på gråa hår jag letade upp vid hans tinning).
Vi tog en sushi på centarlen och blabblade i mun på varandra tills han var tvungen att sticka på jobb. Värsta roliga mötet alltså!

Nu ringde kontoret och bad mig möta upp vår ryske överstyman Demitri.
Vi intog Espersso House och satt och sög på en latte där några timmar.
Just när vi fick besked på att "The Vesssel" kommit till kaj ramlar en tjej ihop framför oss krampande.
Usch, det var lite läskigt.
Jag har aldrig varit så nära ett epilepsianfall tidigare.
Men enligt SOS skulle vi ta ur den slev vi satt i munnen på henne och bara se till att hon låg ner och att hon andades. I väntan på ambulansen.
Efter 15 min var dom på plats och tog över, skönt.

Nu var det dags för taxi kurir.
Ett alltid lika servicemindat företag.
Eftersom vi åker på faktura så måste körningen bokas via tfn och det försökte jag göra i en 20 minuter utan att lyckas.
Då tog jag en bil och frågade om det gick bra andå eftersom jag hade koden.
Han pratade givetvis inte så bra svenska så han visste inte...
Det slutade med att tre taxikurirer försökte ringa och boka en taxi till oss.
Kolla här, man kan tro det är ett skämt!
Chafförerna fick inte tag på deras egna central.


Suck.
Väl framme vi gaten så stod våra avlösare, något stressade och väntade på oss.
Vi var liiite sena.
Hej, Hejdå! Ungefär.
Biljetter bokade, alla har alltid bråttom hem.

Nu är jag iallafall här och är taggad!
Ikväll har vi käkat Tacos.
Påväg till Göteborg nu för att lasta till Ventspils i Lettland.

Inga kommentarer: