måndag 13 oktober 2008

Höst

I morse tog jag en promenad runt Bräcke.
Nu är hösten här. Färgerna är fantastiska.
Det regnade inte på mig med det har varit grått hela dagen.




Det luktar en blandning av barr, regn, svamp och harsyra i skogen.
Höst!

Här är lite info om Mörhults moar.
Klicka på bilden så kan ni läsa.

Här är Mörhults moar.

Mörhult.


Några utblommade lupiner.

Rosorna går på sista versen.


Ringblommorna vi inte gärna ge sig.
Dom får mig att tänka på mormors grusgång, den var inringad av just ringblommor.
Jag var med och sådde och på hösten plockade vi av frön som vi hade till nästa vår.

1 kommentar:

Robert C sa...

Kul att titta pa kort fran Morhult har i USA! Jag var utbytestudent i Sverige lange sen. Jag bodde i sista huset i Morhult pa sommaren.

Ursakta om min Svensk skrivning.

Robert