måndag 13 oktober 2008

Lite fiskebilder

Här är min tremänning Åsa-Helena.
Hon och hennes pappa Bertil kom ända från Östersund för att få vara med att fiska hummer med oss.
Pappa och Bertil gick ut tidigt och drog hälften av tinnorna.
Sen gick jag och Åsa ut efter lunch och drog andra hälften.
Varsin hummer fick vi!
Sen hade vi en härlig hummerskiva med skratt och tårar...
Mycket trevligt!



På lördag blåste det ganska bra, 14m/sek tror jag det var när vi gick ut.
Vi kunde inte dra alla men de flesta kom vi åt.
Två humrar gav den gången också.
Jag filmade lite med mobilen, här är pappa och lite av skärgården.
Öarna i bakgrunden är Målarklätten och Lyngö.


En kungshummer.

Ja, dom går att äta och så är dom alldeles håriga.
Jag undrar varför?
Klicka på bilden så får du förstorning.

Inga kommentarer: