torsdag 23 oktober 2008

Ombord!

Ja, då vet man hur det är att vara sjösjuk...
Mönstrade på i Brofjorden, redan första arbetsdagen så kom sjukan.
Vi gick över nordsjön och hade 20 m/sek.
Fick inte behålla nånting under den dagen.
Sov mellan måltiderna, räkanat ut att jag sov 14 timmar det dygnet.
När jag vaknade igår kände jag mig bättre och sjön hade minskat.
Idag mår jag hur fint som helst!
Ankrade i Themsen igår eftermiddag och här trivs jag prima (båten ligger helt still). Ligger gärna här något dyng till.
För hemvägen har vi ingen last...
Men jag skall surra allt och ta på mina seaband, förbereda käket och intala mig mentalt, jag blir inte sjösjuk, jag tål sjön. Jag blir inte sjösjuk...
Det känns, trots sjukan mycket bra att komma ombord.
En hel del nya ansikten, men trevliga sådana.
Det känns som om jag valt rätt!
Och idag skiner solen på oss!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej
Lite träning och vana så får Du sjöben Morbror Bengt