fredag 3 oktober 2008

Tumlare

Idag när jag var ute på havet och drog hummertinnorna så kom det tre tumlare och passerade mig.
Sååå häftigt!
Jag låg stilla för jag hade en tinna i båten, så jag kunde följa dem.
Befann mig strax söder om Äggholmen.
Jag hade Scandica liggandes ute vid Väderöarna så jag var extra uppmärksam åt det hållet. Det var därför jag fick syn på dem förmodligen.
Om ni scrollar ner något så kan ni se Scandica här, hittade ingen bättre sida.
Jag skyndande mig att få upp tfn. men dom hann försvinna innan jag fick fram den.
Jag har aldrig sett tumlare förut, dock delfiner men det var på sydligare breddgrader, i Californien och N.Z.
Detta var faktiskt ännu häftigare, helt oväntat.
Jag blev varm i hela kroppen och nästan gråtfärdig.
Tråkigt att jag var ensam i båten bara.

Så här ser en romhona ut, dom måste man slänga i igen.
Fick en babykrabbetaska idag, söt va?

Inga kommentarer: