fredag 11 juni 2010

Back in business

Kändes lite snopet att lämna Galärbacken innan tårtorna var färdiga...


Missade min systersons firande...
Alexander tog studenten igår.
Grattis! Jag hoppas att kuvertet kom fram iallafall.


Varje gång jag kliver ombord så förvånas jag över hur bra det känns.
Killarna snackar om avmönstringsrus, jag har påmönstringsrus!

Jag har tagit med mig symaskin ombord.
Joo, det var ett kånkande (närmare bestämt 8kg) men nu har jag att göra på kvällarna.
Jag var i Uddevalla och på Systrarnas och köpte på mig tyg, och så rotade jag i mina gamla USA-tyger och hittade en del intressanta bitar.
Kunde inte låta bli igår kväll att ta fram och köra några sömmar :P
Men jag snålar, jag har fem veckor ombord.

Idag letade jag rätt på strykjärnet och gjorde om mitt soffbord till strykbräda. Det gick alldeles utmärkt tills jag kom på att ångan ångade rakt upp på brandvarnaren...
Ur med sladden kvickt!


Men första väskan blev klar!

2 kommentarer:

Heléne sa...

Den ser jätte snygg ut, säljer du?
Ha de bra
Kram Helene

Anonym sa...

Åh...Vill också ha ;-)
Älskar dina väskar, använder dom jämt. Vildblomman :-)
Vilken bra idé att sy ombord, du kanske kan sy lite Ilseväskor ;-)
Ha det bäst Kram Marie