söndag 13 juni 2010

Bodrick Bay

Vi ligger till ankars utanför Skottland, vid Bodrick Bay, ett par tre timmas bogsering från Glasgow.
Vi har sällan hjälp av bogseringsbåtar, men här är det så smalt att vi har en för och en akter ut.
Förmodligen blir det kaj imorgon eftermiddag.

Idag har vi haft övning ombord, igen.
Varje månad skall det övas på överlevnad om något händer.
Vi släppte "frittfallibåten".
Det var första gången jag har varit med om det. Vi provsitter den ofta och firar ned den i vattnet men idag släpptes den fritt. Motorman och 2nd officer var i den. Jag stod på deck och försökte filma spektaklet!


Jag hoppas ni kan se filmen, Själv kan jag inte kontrollera det eftersom all film är blockat ombord.

Själv tränade jag på att koppla brandslang, rulla upp den å sen ihop den fint och bära bår med en brännskadad 2nd engineer.
Och idag har jag kört lyftkran igen, en manuell sådan.
Jag är helt klart svag för lyftkranar alltså...

Denna bild har jag lånar av Reijo-matros, som också sprang omkring och plåtade idag. De Brito, Christer och jag.


Grabbarna Grus.


MOB-båten som står för "Man Over Board"
och inte mobila-båten som jag skrev sist.


Om ni tittar mycket noga eller klickar på bilden så ser ni att...
Killarna badade!

1 kommentar:

Morbror Bengt sa...

Grabbarna grus är dom bröder?Samma som bröderna djup.