söndag 20 juni 2010

It´s complicated

Om en timma är vi till kaj.
England och London. Jag hade tänkt att gå iland och besöka Lakeside shopping centre, som jag börja gilla mer och mer.
Men vi hinner nog gå igen innan mitt pass är klart för dagen imorgon.
Tyvärr.
Tyget är slut, nio väskor klara.
Jag gav bort en idag, till en av matroserna. Han skall ge den till sin fru och hälsa från mig. Henrique fick välja, han tog den med knallrosa foder.
Den kommer hon att bli mycket förtjust i sa han. Det glädjer mig.

Vädret hit har varit rörande, minst sagt.
Nordsjön har bjudit på höga vågor denna gång.
Igår när jag kom ut från duschen hade min stol (en rejäl karmstol) vält i hytten.
Allt som inte är fastsurrat åker omkring.
Söndagsmorgon = Ägg & bacon.
Joo, äggen fick jag knäcka just när vi var mellan två vågor för då hann vita koagulera något innan allt i panna gav sig av till andra sidan.
Det funkar, men det tar tid att laga mat i sjögång.
Idag har vi haft dillstuvadpotatis (färskpotatis), kallrökt lax och ägghalvor med räkor till lunch.
Middagen bestod av vitlöksspäckad lammstek kryddad med timjan och rosmarin, färskpotatis eller stekt potatis, brysselkål och fetaostcreme, till dessert jordgubbar med gräddmjölk och lite lite socker.

Jag har sett två så kallade "Må-bra-filmer" igår och idag.
"It´s complicated" med en av mina favortier Meryl Streep och Alec Baldwin.
Och "Did you heard about the Morgans" med en anna av mina favoriter Hugh Grant och Sarah Jessica Parker.
Absolut sevärda båda två. Ger dom 7/10 kanske.
It´s complicated utspelas i Santa Barbara CA.
Ett ställe jag är mycket mycket förtjust i.
Älskar att åka dit och gå omkring på gatorna, strandpromenaden som leder ut pieren.
Men jag tror att "Did you heard about the Morgans" vann av dessa två, för här skrattade jag högt flera gånger.


Ensam i hytten och tokskrattade när Hugh skulle hugga ved och yxan fastnar i vedträdet!
Tyvärr gör Parker ingen bra insats här.
Jag gillar henne i Sex and the city, men inte här.
Hon pratar på ett sätt som gör att hon låter lite dum i huvudet, ni vet sådär som när tungan är något förstorad. Lite av Meg Ryan-stuk. Tyvärr för tillgjort.
Och så är hon påtok för smal, herregud hon kan inte väga mer än 50kg. Tyvärr försvann charmen med dom sista kilona...
Men se filmen om ni gilla Grant, han är lika underhållande som vanligt!

PS. Wallanders nya "Indrivaren" är en av dom bättre helt klart! Rekommenderas oxå.

Inga kommentarer: