fredag 25 juni 2010

Sea Cloud 2

Efter jobbet idag tog jag på mig träningskläderna och gick ut på deck.
Med sol i ansiktet, vind i håret och musik i öronen, kan man hålla på hur länge som helst.
Dansar, hoppar, joggar och sjunger för full hals.
Man får energi ju mer man förbrukar.
Och så får man frid i själen.


Vi fick möte med en stor segelbåt.
Jag sprang in och hämtade kikaren, Sea Cloud 2 från Malta var det.
En vacker skuta på 117 meter var det som kom mot oss.
Aisen är en kanonbra uppfinning måste jag säga.
Använder mig av den flera gånger om dagen. Kollar var vi är, var andra är eller vilka vi möter. Vilka som är våra grannar vid kajen eller vad för typ av båtar som jag ser. Hur bra som helst!

Då skall denna midsommarafton avslutas med en varm och skön dusch.
Tack och hej leverpastej!

Inga kommentarer: