torsdag 27 december 2007

Allt är bara bra, tack

Idag har jag läst ut Moa Herngrens debutroman.
Allt är bara bra, tack. Jo, klart läsvärd.
Den är skriven på ett enkelt och bra sätt och lättläst.
Den handlar om Lea, som enligt henne själv är en trist
och tråkig brud från Kristineberg och om hennes
förhållande med den bohemiske och karismatiske
franske konstnären Michael.
Michaels livsluft är kärlek, Famous Grouse och Gauloisecigaretter.
Moa skildrar kärlekens himmel och helvete och hur det känns att
leva i ett förhållande som blir alltmer destruktivt med svek,
svartsjuka, kränkningar och till sist – slag.
Nu letar jag i bokhyllan efter en ny bok...
Började ikväll men Onskans leende av Marianne Fredriksson,
men känner att jag behöver ett andrum från elaka psykopater.
Den får vila lite.
Kanske en Liza Marklund till eller en Paulo Coelho.
I skuggans brott av Helena Henschen eller så har jag tre böcker
av Roslund-Hellström som jag blivit rekommenderad.
Får bläddra lite i dem och se vad jag är sugen på.
Egentligen så skulle jag nog vilja ha en riktigt smörig kärlekshistoria, det var längesen.

Inga kommentarer: