tisdag 4 december 2007

Mellan två världar

Igår läste jag i en bok som jag blivit rekommenderad.
Mellan två världar av Sylvia Browne.
Jag började mitt inne i boken med ett kapitel som heter
"Den mörka sidan: Att skydda oss själv från ondskan runt omkring oss"

Mycket intressant.
Hon förklarar att det finns svarta, grå och vita väsen.
Om hur man känner igen de olika, och det gör jag utan tvekan.
Jag har nu lärt mig med detta att dom går aldrig att förändra.
Svart förblir svart.
Vitt förblir vitt.

Man kan inte vädja till ett samvete som inte existerar,
och var så säker, mörka väsen har inget samvete.
Om det finns ett mörkt väsen någonstans i ditt liv
- en vän, en älskare, en maka/make eller familjemedlem -
Följ då Kristus råd: "Skaka av dammet från dina fötter och gå"
Något att lägga på minnet!
Boken finna att köpa på adlibris för 39:-

Inga kommentarer: