torsdag 6 december 2007

Ny stake!

Nu har jag fixat så mina ljusstakar kommer att lysa lika starkt eller svagt är nog rätt ord.

Jag har beställt en ny!

Jag provade först med att byta ut en lampa, men det hjälpte inte.
Tack för tipset ändå!
Då köpte jag 7 nya och satt i dem, då slocknade den helt :(
Nu går den inte att få tänt igen. Förmodligen glapp nånstans.

Jag tycker så mycket om just den här staken så jag hade tur att den gick att få hem.
Berith får den på måndag.
Jag är verkligen en storförbrukare av adventsljusstakar,
jag har inhandlat sju stycken bara på dom sista 4 åren.
När jag flyttade till Galärbacken 13 så köpte jag dessa fina på Järnboden i Fjällbacka,
dom lyste i två jular innan dom försvann i branden.
Julen 2006 var min första jul i denna lägenhet, när advent kom hade jag inga stakar,
inget julpynt alls. Panikhandlade två "morderna" ljusstakar på Torp.
Men dom blev inte långvariga, endast några dagar...
När jag satte dem i fönstret så kände jag direkt hur fel dom var.
Gav bort dem.
Kom på att jag saknade mina gamla och gick ner till Järnboden där dom stod.
Mycket fina.
Väldigt enkla, lite i gammaldagsstil, vita med en tunn guldrand.
Precis i min smak!

Inga kommentarer: