söndag 16 december 2007

Älskar du livet

Hamnade framför filmen Adam & Eva ikväll.
En favorit i min smak. Av Måns Herngren och Hannes Holm.
Sett den flera gånger men nu var det några år sen.
Den filmen är sååå romantisk, ganska typisk och väldigt rolig.
Men idag var det första gången jag grät till den här filmen.
Det gjorde ont i hjärtat på mig när han sprang efter bilen i Köpenhamn och skrek:
-Jag kan inte leva utan dig!

Jag observerade att Eva hade på sig en Canada Goose-jacka, filmen var inspelad 1997!
Dom har funnits ett tag dom där.

Säg, den som inte bär en längtan
Gå en väg som ingen har gått
Fånga sin dag och ge den mening
Det är dags vi lever nu.
Säg, den som inte har nå'n dröm kvar
Att se eller uppleva nån'ting
Resa sin väg och hitta hem igen
Det är dags vi lever nu
För älskar du livet så lev det med mig
Vi fångar vår dag som den är
Ingenting ska få hindra oss, min vän
Låt oss få leva och rumla en stund
På jorden, den som är vår
För älskar du livet så lev det nu med mig!

Älskar du livet, 2006.
Björn Kjellman, en riktig schlagerkung!
Han är så cool!

Inga kommentarer: