torsdag 18 december 2008

20-års dagen

Ringde och gratulerade min Simon idag.
Han fyller 20 år!
20 årsen jag fick det lilla knyttet i min famn.
Han svarade med att säga:
-lyssna här, mamma.
Jag hörde vågornas brus.
Han stod på stranden och skulle ta sig ut till en liten ö alldeles utanför Guadalupe. Där det bara fanns kanske tjugo palmer och en bar.
Han var ledig idag och imorgon.
Varje gång jag pratar med honom så lovordar han ön för sin skönhet, arbetskamrater och arbetsgivare för att det är schyssta.
Jobbet att hårt, det är som värsta träningspasset säger han!
Han som aldrig tränat... Inte hårt iallafall, det var påtiden!
Jag frågade hur det gick med franskan
Då slängde han sig med några franska fraser!
Imponerande!
Den ungen slutar aldrig at förvåna mig...

Så här såg han ut kvällen innan avresa, skulle gärna vilja se honom nu.
Blond och brun...

Inga kommentarer: