tisdag 30 december 2008

Snart nyår

...och jag har inte lagt in godisbaks-bilderna, efter nyår så är dom ju passé.
Vi har fortfarande massor av godis ombord.
Min avlösare ökade på gotteorden ganska kraftigt, han visste nog inte att jag helst gör mitt eget julgodis.
Jag dukar upp med twist, after eight, knäck, ischoklad, pepparkakor, nötter, fikon, chokladaskar varje dag.
Vi äter så vi håller på att spricka!
Vi ligger i Norrköping igen, men skall gå inatt, mot Göteborg för att lasta.
Vi kommer skåla in 2009 någonstans där ute på havet.
Jag skall duka upp en hummerbuffé med amerikanshummer, tigerräkor, lax, skagenröra, aioli, skaldjurspaté, västerbottenostpaj, bröd, rhode island, citron... Och till dessert en chokladmousse.
Vi har så himla god stämning ombord nu. Alla är på gott humör och vi skrattar mycket tillsammans.
Jag stormtrivs verkligen!

Tomten och J rör och rör...


G häller ischokladen i sina formar.


S skållar mandlar till knäcken.

1 kommentar:

Anonym sa...

Menyn kommer att göra succe Yvonne. Nästan så jag blir lite avis. Kul att höra din röst idag. Kram