tisdag 16 december 2008

Hej igen!

Då var jag på plats igen.
Ombord på min båt och här skall jag vara över alla helgerna.
Det känns faktiskt helt okej, till och med ganska bra!
Vi lämnade kaj vid 15-tiden mot huvudstaden.
Jag har insupit all julstämning jag kunnat på min ledighet.
Julmarknader, julfester, julkonserter, julbord.
Köpt några få julklappar, pyntat med ljusstakar, stjärna och vita amaryllisar.
När det värsta stressen börjar så är jag här.
Skall försöka få lite stämning här. Jag har ju faktiskt köpt en klapp till alla ombord och så skall jag maila sjömanskyrkan och meddela var vi ligger på julafton :)
Ikväll skall jag ta det väldigt lugnt. Jag skall gå ner och sätta iordning på borden, jag har tvättat alla dukar (hänger på tork nu) och skurat borden.

Sen blir det en dusch, smörja in mina nagelband med nagelbandsolja och sen sängen med "Påven Johanna"!
So long!

2 kommentarer:

En dag på Villagatan sa...

Ha nu en riktigt god jul och ett gott nytt år, tack för all info.

Kram Uffe

Anonym sa...

Kul att du är ombord i gen det är alltid spännande att läsa om var du befinner dig. God jul till dig var du än är