onsdag 3 december 2008

Vackert men kallt

Pappa tyckte det var för kallt för mig idag, så han gick ut själv. Det hade nog varit jäkligt kallt men jag har en lust att komma mig ut på havet. Han tog med sig en del tinnor iland. Nu har vi bara åtta kvar ute.
När vi tar upp dem skall jag med ut, förmodligen nästa vecka.



Jag gick ner och mötte honom när han kom in.
Hjälpte till att få upp tinnorna på bryggan.

Medan han gjorde rent tågen så surrade jag hummern.

Detta var en stor rackare. Just när jag fotot honom så bet han mig!
Jag fokuserade på att låsa fast den ena klon mellen mina ben och då passade han på att hugga min tumme med den fria klon.
Blodvite uppstod!
Dom är så långsamma i sina rörelser men när något hamnar mellan klorna slår dom snabbt!

Fångst idag sex granne.

Inga kommentarer: