tisdag 29 april 2008

Anders och jag

Lillebror hemma igen.
Han har varit på jobb i 5 veckor denna gången, extra länge.
På nordsjön är det han brukar hålla till när han jobbar.

Vi åt en nyttig och god GI-middag tillsammans som bestod av lax, blomkål, brysselkål, omelett med lök, hackad tomat och en klick gräddfil. Till det vatten med lime i.
Citron, lime, vinäger är surt och har man det till maten så sänker det GI (glykemiskt index) ytterligare. Så drick citronvatten till maten eller pressa lite över fisken, det är nyttigt.
Jag har bytt ut kaffe mot hett citronvatten, nu har jag även utökat med en lite bit färsk ingefära i. Gott!


En kvällspromenad, givetvis hamnade vi i hamnen.


Nummer två är vår.


Motiven har ni sett förut, men detta är det vackraste jag vet så det är liksom svårt att låta bli.
Snart skall båten i och då blir det mer variation på bilderna.
Fjällbacka skärgård, bedövade vackert.
Jag bor nog på ett av världens finaste ställe!

Inga kommentarer: