söndag 6 april 2008

Ny pizzeria i Fjällbacka

Idag regnar det här.
Grått, men det var ganska härligt ändå att promenera .
Jag och Agneta har lagt skogspromenaden idag.
Tror inte det är många som gått...
Det var samma förra gången jag lade den, i ösregn.
Sex personer utmanade vädret den gången.
Eftersom jag då tog en extra lång väg så var det tur att jag fick sällskap av Anders när jag skulle ta in den. Tack för det igen.

Idag gick vi vägen om Bräcke, genom Mörhult, kajen, mot hamnen, upp vid Åke och Karin, Brandbacken, Hällesporten och sen till macken igen. Lite mer kringelikrok än vanligt.
Inne i Mörhult ligger denna lilla lilla stuga, ett stenkast ifrån havet.
Den måste vara jättegammal, men hur charmig som helst.

Vi snitslade så gott det gick och påminde alla gångare att vara extra uppmärksama.
Så jag hoppas att de hittade rätt.

Det är ganska mysigt på söndag att gå en arrangerad promenad, som man inte vet var den bär. Jag gick ofta med barnen när dom var små, då hade vi med fika och tog lång tid på oss.

Nu kommer gamla Evas få en ny framsida.
Stora betonggrejer ligger på gräsmattan.

Jag vet så mycket att det skall bli några affärslokaler med egna ingångar från framsidan.
Jag tror inte alla lokaler är uthyrda om ni har nån bra idé!
Ring K-G Bjerkander.

Och så blir det Pizzeria längst åt "Kulören" och den skall öppna till midsommar.
Vandrarhemmet fick ny ägare i veckan som gick.

Kul att det händer nåt!

Inga kommentarer: