torsdag 10 april 2008

Detox över går till GI

Då är jag snart imål med detox-dieten.
När jag läser om detox så hittar jag olika information.
Vad som gäller te, fet och vit fisk, bovetegröt, ost, yoghurt varierar.
Jag har inte ätit några mejeriprodukter (endast fetaost) men jag har ätit lax och druckit te dock bara grönt.
Jag har mest ätit ägg, bönor i olika färger, nötter, torkad frukt, räkor, tomater, avokado, stekt - kokt - gravad och rökt lax och min soppa på vitkål, morötter, lök, paprika, vitlök, selleri, örtsalt och lite hönsbuljong.
Det har funkat jättebra!
Jag skall köra helgen också sedan lägger jag om till GI fas1.
Skillnaden blir kanske inte så stor men alla kolhydrater försvinner helt.
Typ bönor, torkad frukt och rotfrukterna men lägger till kött och mejeri.


Det skall bli gott med ost! ...och kabanoss!
Viktskillnad?
Jaa, kanske något ner. Jag har ju som sagt inte vägt mig men känner nog lite av det.
GI fas1 var mycket effektiv förra gången jag gick på den.
Dag åtta hade jag gått ner 3,9kg.
Jag skall vara i fas1 14 dagar sen år jag in i fas2 och lägger till några saker.
Vi får se när jag nått målet. Men mitt BMI skall ligga på 23, gärna 22 men det blir nog svårt att hålla. Detta är inget problem för mig, problemet är att stanna där sen.
Jag skall bli lite mer lagom :)
Men jag måste ändå säga att vikten är ganska viktig, men det absolut viktigaste för mig är att jag förblir rökfri!!!

Inga kommentarer: