onsdag 16 april 2008

Födelsdagsmiddag

Sitter med datorn framför mig och därimellan middagstallriken.

Ibland måste man vara effektiv...
Sen middag idag, en mycket efterlängtad sådan.
Jag missade tiden på boxen idag så jag var där en timma för tidigt, därav denna vansinninga hunger.
Men nu avnjuter jag kokt färsk blomkål, kallskuren kassler med gräddfil och till det kallt citronvatten. Mmmmm... vad gott.

Och så snygg jag är sen, ni skulle bara se mig!
Nyduschad iklädd min dagsnya morgonrock (födelsedagspresent från Ekström/Mills, jaa jag fyller år idag!) och mina glasögon...
Jag har inte något stort synfel, men har blivit med glasögon när jag sitter framför datorn.
Är det ålderstecken?
Ålder tycker jag inte e så farlig men brillorna... gillar dom inte!
Har bestämt att dom får vara på när jag sitter här, ensam, kanske gör dom nån nytta.

Min goa vän Sissi var här igår och grattade mig.
Maken till kompis att peppa och lyfta upp en får man leta efter.
Vi ses och hörs inte så ofta men hon är en verkligt sann vän som alltid finns.
Jag fick en bok av henne här för några år sen. Den betydde oerhört mycket för mig.
"Best Friends Never Have Bad Hair Day"
Och så känner jag verkligen att det är med henne.


Denna bild är exakt två år, min födelsedag 2006.

Det är skönt att veta att man omger sig med några riktiga guldkorn!

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis!! Hoppas att du haft en bra dag.