fredag 4 april 2008

Powerbox

Idag och igår har jag haft powerbox för ungdomar.
Skitkul!
Det ena gänget var på frivillig basis, alltså kvällstid. Flest tjejer och en stackars kille...
Hoppas att han hänger kvar tills nästa gång för då verkade det som några killar till skulle komma. Tordag kl. 18 är det.
Den andra gruppen var Tanums gymnasiet tredje året som hade sin Idrottslektion på gymmet. Från bygg- och fordonsprogrammet.
Bra killar.
Stora, långa och pigga sådana, mittimellan barn och vuxen.
Jag tycker verkligen om att ha kontakt med ungdomar, dessa står ju på tröskeln in till vuxenlivet. Skoja lite med dom, lyssna på dom och uppmuntar dem.
Jag skrattade när dom efter 45 min intensiv (så gott det gick) boxning låg utslagna på golvet.
Första gången det var tyst :)
Dom var jätteduktiga, hoppas jag få träffa dem igen. Nästa vecka är det ett nytt gäng, tvåor tror jag.

Idag har jag blivit lovad att få en fungerande tvättmaskin igen!!!
Den var ju trasig när jag kom hem från Thailand... alltså 28 februari!
Hur klarar man sig utan tvättmaskin så länge och med två tonåringar?
Jag bara undrar...

Inga kommentarer: