fredag 15 januari 2010

Alfahannen

Jag har haft svårt att läsa hela hösten.
Så fort jag öppnar boken fylls huvudet med andra tankar och jag har inte kunnat fokusera.
Nu fick jag Katrina Janouch "Bedragaren" i julklapp och den har jag faktiskt kommit in i. Jag tvingar mig själv att läsa minst ett kapitel varje kväll och nu går det av bara farten igen.

Jag har flera böcker som väntar på mig, bla. Wennstams nya Alfahannen.


Jack Rappe tar kvinnor som en karl ska. Att de inte alltid är med på noterna hör ju bara till spelet, eller hur? Filmen älskar sina bad boys, och Jack Rappe är den verklige alfahannen bland de manliga skådespelarna. Därför blir det också en sensation av stora mått när Rappe hittas på bryggan med ett livshotande sår i magen. Jack Rappes våldsamhet verkar till slut ha hunnit ikapp honom själv. I sista delen av Katarina Wennstams trilogi om mäns våld mot kvinnor får läsaren återknyta kontakten med huvudpersonerna från succéromanerna Smuts och Dödergök: åklagaren Madeleine Edwards och advokaten Jonas Wahl, som lämnade Sverige efter att ha avslöjats som sexköpare. Nu befinner han sig än en gång i händelsernas centrum. Men den här gången är det hans dotter som spelar huvudrollen. Katarina Wennstam skriver spänning med hjärna, både underhållande och djupt angeläget.

Jag gillar hennes böcker väldigt mycket.
Jag har aldrig fastnat så mycket i en bok som SMUTS.
Dödergök var också bra, nu skall det bli spännande med denna.

Sen har jag Camilla Läckbergs nya Fyrvaktaren och en rad pocketböcker...
Men om jag nån gång blir frisk och kan börja jobba så blir jag också ledig så jag kan resa. Och då skall det läsas!

Inga kommentarer: