måndag 18 januari 2010

Heinz BBQ

Jag måste rekommendera Heinz nya Barbecue sauce.
Den är otroligt god!
Söt, lite stark och lätt rökig. Min nya last...

____________________________________________

Imorse var jag uppe tidigt, eller klockan 8.
Jag skulle vara på läkarstationen före halv tio med mitt prov.
Nytt hopp på att jag skall vara frisk tändes. Men faktiskt så känner jag mig inte helt återställd.
Har jag tur så är det bara sviter efter den gryma "magsjuka" jag råkade ut för eller så är det baskilusken som härjar där inne fortfarande.
På fredag får jag nog svaret.
Jag tog på mig promenadsoutfiten och gav mig av.
Nu skulle det powerwalkas!

Mötte en fd. arbetskamrat med sin vovve, lånade med mig hunden som sällskap.
Vi knallade runt Bräcke och kom ut i Mörhult, sen vidare runt berget.
En timmas gång i rask takt.
Santo heter vovsen. Jätte snäll och jättefin!
Han bajssade i skogen, det är duktigt tycker jag.


Nere i Källvik mötte jag Bengt.
Han hade julpyntat sin sjöbod så fint, men det syns kanske inte på bilden.


I hamnen flyter isen omkring.


Inte så kallt idag, kanske ett par minus bara.


När vi började närma oss Servicehuset fick jag se en rullator med bihörade pensionär fastkörd mitt i en snödriva.
Jag hörde en svag röst som ropade på hjälp.
Herregud, han skulle gena över parkeringen och över drivan som plogen hade kört upp.
Jag fick trycka ner gubben mer i snön så han stod stadigt, sen lyfta över rullatorn. När jag sen skulle flytta gubben satt han fast! Santo fick jag släppa fri och sen praktiskt taget bära över pensionisten till rullatorn. Jag la han liksom på ryggen och släpade över honom, med ett ojojojande i örat. Han kunde ju inte lyfta sina fötter.
Väl nere på parkeringen skrattade vi båda två och han lovade att hålla sig på vägen i fortsättningen.

Nej, nu har jag pausat tillräckligt. Har ett ben kvar på syrrans kostymbyxor att sy upp, FÖR HAND!!!!

So long!

Inga kommentarer: