torsdag 28 januari 2010

Ice

Nu är hela fjorden frusen.
Helt från sälvik till Mörhult.
Jag ser öppet vatten längst ut Vid Valö - Porsch-holmen (hur stavas det?).
Men vet inte hur det ser ut längre ut.
Skulle vilja åka ut till Väderöarna och vara några dagar i detta väder.
Kan tro det är vackert där nu.

Ett underbart väder idag, måste bara lägga in bilder så ni får lite smak av Fjällbackas vinterskrud.







Jag älskar sol och värme, men är man i Sverige denna årstid så kan det inte bli bättre än så här!

2 kommentarer:

Åsa Hellberg sa...

Jag har bott så länge i Fjällbacka, men är helt kass på Mörhult.
Jag har inte, som jag kommer ihåg, åkt in på en enda av de smågator som finns där utan bara passerat på väg till Grebbestad/Tanum
Bedrövligt.
Kommer jag hem i sommar ska jag upptäcka den delen av samhället.
Basta!

Hälsn trist håkebackebo.

Onna sa...

Mörhult är mysigt.
Men Håkebacken in my heart.
Jag älskar verkligen Håkebacken och Oxnäs.
Grät i flera dagar när jag fick veta att farmor och farfars hus skulle säljas...
Men nu väntar jag på att gamla skolan skall bli boende till mig :)
Nu huserar jag i "Långbacken".