tisdag 26 januari 2010

Familjen Älg

När man bor "på Landet" som jag gör så kan man tro att det är hur lugnt som helst.
Men det händer saker hela tiden, jag lovar!
Idag var det Göteborgsärenden igen, men först skulle vi vägen om tanumshede och barnmorskan.
Jag hörde min gudson (eller dotter, men jag tror det är en kille) för första gången.
Hans små hjärtljud gjorde så att det klumpade sig i halsen på mig.
Herregud, ett litet liv där inne. Lika otroligt varje gång.
Varje barn, varje gaviditet är ett mirakel.
Det kommer att bli helt fanatstiskt att få se och hålla lilla babyn för första gången, lukta och låta hans lilla hand knipas runt mitt finger.
I mars är förlossningen beräknad.

På vägen dit så kom det tre älgar på gärdet!
Det var nog en hel familj för vi kunde skåda en tjur med krona, alltså pappa Älg.
Så var det två till, mamma med en tonåring ungefär, för dom var ganska lika stora.
Älgar är inte SMÅ djur. My god, så stora och ståtliga.


Det är häftigt att se dom i verkliga livet.
Tänk att vi har så stora vilda djur i vår skog!



Det var ingen rea på mattan, så valet blev enkelt.
Det tog tid innan jag visste vad för stolar jag ville ha, var ju stol-lös när jag kom hem i juli iår. Nån hade haft fest tror jag...
Alltså sex månader med reservstolar, och inga roliga sådana.
Häromdagen kom jag på att det var en pinnstol jag ville ha.
Jag har väldigt trångt runt mitt bord så jag har letat en nätt stol men inte hittat nån jag fastnat för, förrän nu.

Pinna från MIO. Köpt på Gregarts Möbler i Uddevalla.


Med Ullig som stolsdyna, äkta fårskinn.


Det blev verkligen Jättefint!

Inga kommentarer: