lördag 16 januari 2010

Amaryllis

Amaryllis är en av mina favoritblommor.
Jag var på blomsteraffären dagarna före jul och fick tag på den sista vita dom hade.
Den har stått ganska oförändrad ända fram tills förra veckan (antagligen beroende på min låga inomhustemperatur).
Nu blommar den och knoppar sig i massor.
Måste bara lägga in en blid på den.

Vita blommor är dom vackraste!



Jo, filmen igår var ungefär som jag tänkt mig.
Bra, men inte en film för mig.
Maffia, vapen, droger, lögner, biljakter och alldeles för lite kärlek.
Jag är ganska kritisk när det gäller svensk film, men måste ändå säga att den var bra. JV är bra, Jorge är också bra.
Sophie var inte bra men hon var med väldigt lite.
Daniel Espinosa hade ressigerat.


Dessa två var mina anhängare för kvällen.
Nettan och Simon.

Vi tänkte äta på Nautic men det var fullt.
Inte hade jag en tanke på att en restaurang i Grebbestad vintertid kunde bli fullbokad!
Men det var den.
Vi fick mat iallafall, "Hertigens" var öppet och hade bord lediga.

1 kommentar:

Anonym sa...

Så är det i ett samhälle som lever..