söndag 27 juli 2008

Gymat!

Nu sitter jag här och känner mig sååå duktig!
Jag eftersvettas fortfarande. 40 minuter på crosstrainern och sen ca 20 minuters boxning.
Tänk att jag hade sån tur att dom har handskar och en säck hängades nere i "gymet".
Crosstrainern var inte en sån som jag är van vid utan denna var mycket tyngre och armarna rörde man inte. Men det fanns tre olika ställe att hålla sig och meningen var att pressa ner fotstegen med hjälp av ben och armmusklerna.
Jag satt på spellistan i ipoden som heter Pernilla (gjorde en blandning till hennes spinningpass) och den har jag inte lyssnat på sen dess.
Musiken är väldigt vilktig för mig när jag tränar. Denna blandning gillade jag (konstigt annars...).
Enda gången jag boxats på säck är nog hos Johnny och E-L, dom hade en säck nere i källaren, men det funkade bra.
Endast raka slag och frontkick, annars gjorde det ont!
Men helt okej!
Nu skall jag bara få rutin på att gå dit ner.
En timmas träning varannan dag är en bra början.

Jo, jag har avverkat tre sommarpratare idag. Eva, Maj-Briht och Robyn.
Jag vad skall man säga?
Eva, en ganska vanlig tjej med humor.
Robyn, hon pratade om USA och hennes tid där. Jag gillarhenne och hennes musik. Jag var och såg henne på Storan för ett par år sen. Kanon!
Maj-Briht, mycket intressant dam på 83 år! Min favorit hittills!
Hon hade föresten hus på samma ö som min syrra, Eleuthera Bahamas.
Jag har också läst ut "Åse" idag.
Nja, vad säger jag?
Betyg: yy/5
Denise Rudbergs tre första böcker var mycket bra, dom senaste tre säger inte så mycket. Åse liksom Mathilde och Jenny är historier som speglar storstockholm, dyra märkeskläder, överklass, flärd och det är ju alltid trevligt, men denna historien är platt. Inga smaskiga intriger tyvärr.
Men Denise skriver mycket underhållande så jag fortsätter att läsa henne.
Nu skall jag ta en dusch och sen sen en stund på "Gudfadern" innan jag somnar.
När jag vaknar igen så är vi nog framme i London.

Inga kommentarer: