torsdag 31 juli 2008

Skarvik hamnen, Göteborg


I denna stol har jag nickat till några gånger...
Det är så skönt att när jag är ledig någon timma mitt på dagen ta med en flaska vatten och min bok, sätta sig och känna efter några sidor hur skönt det är att låta ögonen gå igen.
Ni som känner mig vet hur lätt jag har för att "powernapa" och idag tillåter jag mig att göra det så ofta jag bara kan.
Medans andra jobbar ombord...

Ikväll angjorde vi Skarvik.
Dessa långa armar är de som pumpar in lasten i våra tankar.
Vi är alltså här för att hämta last, bensin eller diesel.
Jag har aldrig ens funderat på hur detta går till eller att det går till, idag är det vardag.


Helene Knutsen lämnar kaj.

Däremot så har jag funderat på hur man gör när man fraktar conteinrar på båt och flyg.
Båt fick jag se ikväll.
Vilken apparat!
Kranar, truckar och en hel kaj full med conteiners.
Vem kan ha kollen på vilken som är var?!
Hujedamig!
Jag filmade spektaklet men filmen är för stor för att ladda ner här ikväll, vi har inte den bästa mottagningen direkt...
Skall försöka igen.
Idag har grabbsen fått stekt spätta till lunch och rotmos med fläsklägg till middag.
Yammi!

Inga kommentarer: