fredag 25 juli 2008

Inga mms :(

Inatt så lånade jag ut köket till två killar från Phillipinerna.
Igengäld vill jag ha smakprov på det dom lagade.
Jo jo, det stod på bänken kart i sex imorse när jag kom ner.
Gott! Starkt!
Nästa gång sa jag att jag vill vara med och laga.
Kanske dom kan fixa lunchen tillsammans med mig nån dag.


Jag satte igång kaffebryggaren och sen gick jag ut på deck. Vi höll just på att gå till kaj.
Jag har inte så stor erfarenhet av tidiga mornar vid havet. Men jag har hört talas om hur vackra dom kan vara.
Och det är sant!


Konstigt. Denna båten heter Marinus, precis som min son Simon.
Vi döpte honom till det efter hans farfarsfar. Jag har än inte träffat någon med det namnet, jag gillar det skarpt!


Här står gubbarna och väntar på oss.


Mina fiskbullar! Jag måste säga att jag var lite fundersam över såsen, purjolök och stenbitsrom...
Men Det blev kanongott! Fiskbullarna blev jätte goda och sältan i såsen gjorde sig perfekt till den söta potatisen. Detta kommer definitivt att laga igen!
Hör av er om ni vill ha receptet.


Jordgubbar till dessert även idag,
man kan inte få för mycket av det, ever!
Min mobil krånglar...
Jag har bytt från telia till telenor ganska nyss. Dom hade ett bättre abonnemang när man är utomlands ofta. Men ack vad jag saknar Telia. Där funkade det! Och otroligt servicemindade jämfört med min nya operatör.
Min mms funkar inte, jag har chattat, ringt och chattat igen med dem. Men det funkar ändå inte.
Nu skulle jag återkomma på måndag :(
Så om ni får konstiga mms från mig så är de några dagar gamla, har en hel hög i min utkorg.
Och ett som vill in! Frustrerande!

Inga kommentarer: