onsdag 23 juli 2008

Tankar


Jag går omkring och upptäcker, här fylls våra tankar.
Jag har inte vidgat vyerna sådär jättemycket på båten.
Håller mig runt här uppe. Men jag har tagit reda på att jag kan vistas överallt på däck utan att det är farligt.
Jag satte mig i solen och läste lite ur "Åse" men kände hur gärna min kropp ville lägga sig, jag gjorde som den sa och... stensomnade!
Vaknade av några matroser som kom gåendes. Tack och lov, det hade sett ut om jag försovit mig. Ni som känner mig vet hur lätt jag nickar till och hur lätt jag har att somna in i djupsömn.
När jag vaknade så var jag iallafall genom svett, vilken värme!


Vi lämnade kaj vid 17.30
När jag fixat i byssan så gick jag ut och fick en härlig känsla i kroppen.
Att stå där med solen och viden i ansiktet, kändes helt underbart!
Mot något nytt!
Jag satte på Uno i ipoden och sjöng för fullan hals!


Hej där!
En kompis kommer, kunde inte se vad den hette eller var den kom ifrån men svenska flaggan var hissad i aktern.
Konstigt hur intressen växlar beroende på miljö :)

Förresten så var pappa ute och drog 70 kg småmakrill i morse.
Perfekt till hummerfisket!

Tack universum för att jag får ha det så här bra!

Inga kommentarer: