tisdag 29 juli 2008

London by night

Jag vill gå iland! Nån som vill hänga med?
Tre killar på båten nappade.
Vid kvart i sju lämnade vi "skeppet" och det tog oss ca. 2 timmar in till downtown.
Inräknat där är en vilsen i promenad Grays och en tur i felriktning med subwayen.


Låt mig presentera J, S och M.
Tower Hill Station skall läggas påminnet, vår startpossision.


Liksom Embankment som var stationen där vi bytte till tunnelbanan.
Från Embankment var det direkt Picadilly.


Framme! ...och jag kände igen mig!


Massor av människor på Londons gator.
Vimmel! Storstad!
Vi hittade snart den första puben, till och med jag var törstig på öl, luften i tunnelbanan var ca 30 grader. Jag beställde en Fosters och den smakade mycket bra.


Vi strosade omkring i stan och tittade, London är faschinerande ändå såg vi inte så många kvarter.
Här är vi på bar nummer två, en half med Becks blev det för mig.
Det vimmlade med cykeltaxis i stan, alla var rörande överens om att vi måste prova.
De tog oss till Soho.
Att åka efter en cykel i London kändes ungerfär som att åka tuktuk i Bangkok!
Här hittade vi en bar med club på övervånigen, Soho är ju känt för alla sina nightclubs.

Men inte dans denna kväll.
Nu började vi tänka på refrängen.
Jag hittade tre Londonsploiser på väg till tågstationen, är men turist eller inte?


Väl framme vi tågstationen upptäckte vi att den stängt...
Nu var det bara att börja förhandla med en taxi, vi skulle dock ganska långt.
70 pund fick vi resan hem för, in till stan betalade vi 5.80 pund.
Vi hade allafall riktigt kul, många skratt och en kväll som vi sent kommer att glömma allihop!
Nu är vi påväg igen, denna gång styr vi mot Göteborg.

Inga kommentarer: