torsdag 24 juli 2008

Helsingborg

Nu lämnar vi Helsingborg och styr mot Brofjorden igen.
Här kan ni se hur det såg ut i Hbg.


En otroligt vacker dag! Jag har stått ute på deck och pratat med cheifen ett par timmar, hur trevlig som helst! Massa sjömanshistorier att lyssna till.


Detta är min tredje hamn, Norrköping, Brofjorden och nu Helsingborg.


Solen steker! Somnade till en stund även idag, men jag har äggklockan med mig den var satt på ringning!


Mat blev det även idag. Så här kan det se ut när jag jobbar.

Resultat: pasta, tagliatelle, with seafood. Räkor, musslor, champinjoner, rödlök, massa vitlök och dill. Till det vitt bröd och tapenada. Det var gott!

Middagen bestod av en av mina älsklingsrätter.
Som ni ser falukorv med stuvade morötter.
Imorgon skall jag göra egna fiskbullar, vad tror ni om det?
Hittade ett intressant recept i Leif Mannerströms (tack snälla för boken Marie, den är helt underbar!) kokbok.
Frågan är bara om hur man får fiskfärs. Måste den malas, eller han jag hacka den i småbitar och sen köra i mixern?
Jag vill inte ha den trådig.
Tips? Ja tack!

Inga kommentarer: