torsdag 10 juli 2008

Mamma Mia

Skall bli film!
Musikalen har blivit hyllad över hela världen och nu blir det en movie.
Det har satts upp i 117 städer, setts av 130 miljoner och varje kväll tittar 17000 på Mamma Mia!

Jag såg musikalen på Cirkus och den tog mig en högre dimension bort, satt som i ett rus.
Rysningarna avlöste varandra.

När jag var på Nya Zeeland, Auckland (2004) så gick den där. Drinkarna på mitt hotell hette Dancing Queen, Chiquitita, Voulez-Vous...
Det var ABBA-feber över hela stan.
Då kände jag ett sting stothet över att vara svensk :)


Häftigt med film!
http://www.tv4.se/1.283438?videoId=1.533203
Kolla in länken!

1 kommentar:

Anonym sa...

Var och såg Mamma Mia igår, satt med ett leende på läpparna hela filmen och en och annan tår i ögat.
Helt underbar och jag är en mycket stolt svensk.