söndag 20 juli 2008

Min hytt


Havsutsikt från alla mina fönster :) (eller ventiler som det heter ombord).
Jag bor på 3:dje plan och har en livbåt alldeles på utsidan.
Jag har gått igenom brandsäkerheten här ombord idag. Det var Leo, en kille från Phillipinerna som visade mig vad jag skall göra om det börja brinna... Jag vet inte hur mycket jag egentligen uppfattade av det där eftersom mitt lokalsinne inte är det bästa så hade jag fullt upp med att lokalisera var jag befann mig. Men han lovade att vi kan göra om ronden om någon vecka igen, det är ju väldigt viktigt att jag vet var jag skall förpassa mig om brandlarmet går.
...vi fraktar bensin och diesel :/
Nåväl, mina ventiler är öppningsbara så jag får in frisk luft i min hytt!


Här är mitt rum, som består av det ni ser + ett skrivbord och två "ventiler".


Detta är mitt sovrum, med en skönsäng på ca. 120 bred.
Samt en toalett med dusch.

Idag har jag bjudit på Chili Con Carne till lunch och fläskkarré till middag.
Jo, det gick bra! Jag har också bakar hallongrottor!
Det är kul, jag har gott om tid att leta mig fram, pyssla om och fixa.
Men det klart jag börjar 06.00 och lämnade byssan idag 19.00
Nu är jag redo för lite teve och sen sängen, jag hade svårt att somna igår men idag lovar jag att det går fort!

Inga kommentarer: