lördag 9 februari 2008

4 Island-trip

Papayasallad har blivit en ny favoritratt hos mig. Fresh och spicy.
Jag skall innan jag aker hem ta en matlagningskurs sa jag lar mig grunderna i Thaimatlagningen.
En annan favorit som dricks varje dag ar Lassi, en yougertdrink med massa is och frukt. Mango, annanas, melon eller mixed fruit.
Harligt svalkande och lite matigt.

Jag hittat hangmattan som jag dromde om innan jag kom hit.
Har pa Moon Bar, var restaurang.


Grannbaren som heter Cast Away ar hur mysig som helst.
Har brukar vi ta en mojito, en Singha beer eller en bit mat. Mysig personal och lite mindre svenskar...
Igar motte vi en Australienare som sa: Jag trodde att Koh Lanta var en Thailandsk o, men den verkar vara Swedish !
Och det ligger mycket i det. Valdigt mycket svenskar har.
Bilden ar tagen pa gardagens morgonpromenad da vi gar langs stranden innan solen hunnit varmasanden for mycket.
Har ater vi ocksa var frukost.


Cast Away Bungalow.

Igar tog vi en 4 Island tripp.
Vi akte i en ganska stor bat, tog plats langst fram pa dack saklart. Vilken dag!
Har slar verkligen den ena upplevelsen den andra!
Vi besokte Hai Island som ni ser har nedan. Gudomligt at det ratta ordet.
Denna o ar kand for att manga har underwater weddings har.




Vi var ocksa pa Koh Muk. Dar finns en grotta som kallas, Emerald Cave.
Vi simmade igenom denna som var kanske 100 meter, mycket lagt i tak, krokig och kolsvart.
Guiden som simmade forst var forsedd med pannlampa. Hur coolt som helst!
Val framme sa kom vi till en lagun som det inte finns ord for. Kolla!

Har forsoker jag visa hur hogt det var runt oss.
Ni kan skymta himlen hogt dar uppe.
Lianer i mangder... Riktig Tarzan-kansla.




Har ovan ser in utgangen till grottan.
Jag har filmat har inne men det funkar inte att fa ur filmerna ur tfn...



Har narmar vi oss Koh Lanta igen.
Jag har verkligen blivit kar i denna o.


Imorgon aker vi vidare till Phi Phi Island.

Inga kommentarer: