måndag 11 februari 2008

Phi Phi Island

Nu har vi kommit till Phi Phi, forsta gangen har for oss bada (jag har snorklat pa utsidan innan).
Man har hort sa mycket om detta stalle och kanner igen sig fran alla bilder man sett.

Det ar hog puls, manga backpacker. Igar nar vi kom var hettan nastan olidlig. Slangde in packningen pa rummet och letade oss ner till narmaste strand. Dar var rena commersen. Stranden var lang och ganska smal. Solstolar med parasoller overallt. Vattnet alldeles turkost och kritvit sand. Men tyvarr ganska smutsigt. En riktig playa playa, man blir lite krasen efter Koh Lanta...

Idag tog vi en longtail till Longbeach, bara tio minuter runt ena udden, dar hittade vi var hittsills basta strand! Jag gillar att det finns solstolar sa jag slipper att ha alla mina saker i sanden... Ni skall veta hur jag kampar men de sma sma kornen!

Har pa Phi Phi ar det mycket los sand pa vagarna vilket gor mig lite spand. Jag gar och tittar ner pa vagen for att se var jag satter fotterna, far jag sand i skorna sa maste jag kampa emot panikkanslan som tranger sig pa (lider av sandfobi! ), men jag AR duktig.

Har ocksa hittat ett cafe har som gor otroligt goda cold coffedrinks, ytterligare en favortit.
Datorerna kranglar och vill inte ladda in bilder, suck...
Forsoker imorgon igen.

Mar mycket bra!

Inga kommentarer: