lördag 2 februari 2008

Cykla i Bangkok

Klockan 10 i formiddags hade vi via skytrain och tuktuk tagit oss till andra sidan staden och till Arnes kontor.
bangkokbybike.com
Nu ar klockan halv sju pa kvallen och vi har just kommit till hotellet.
Vilken dag!!!
Turen var pa 2-3 mil och longtail pa floden tillbaks.
Vi har cyklat genom de fattigaste grander, marknader, Bangkoks djungel, gator med vackra hus, parker, tempel, floating market...
Detta ar en upplevelse som jag verkligen rekommenderar! Verkligen!
Arne var en superkille som hade bra koll.
Jag har lart mig en massa om Thailandare och Thailand.
Jag har sett en helt annan sida av stan an vad jag gjort forut.
Lukter, varmen, vinden, ljudet, alla vanliga manniskor.
Thailand ar ett fantastiskt land och Bangkok kontrasternas stad.
Jag har filmat och platat massor, men har problem med att fa in dem i datorn.
Lyckade med mobilbilderna igar, men det tar en himla tid eftersom datorn har ar nagot seg.
Mer bilder kommer.
Jag har kopt ett simkort till mobilen for att kunna blogga direkt fran den men installningarna kranglar. Oppnar en ny blogg vid varje publicering...

Vi mar jattebra.
Nu har vi sista kvallen i Bangkok, imorgon flyger vi till Krabi!
Skall bli skont med stand och bad nu.

1 kommentar:

Anonym sa...

Skönt att du mår bra...
Ta det lugnt därnere ;-)