onsdag 6 februari 2008

Koh Lanta

Igar tog vi bussen fran Krabi till Koh Lanta.
Det var en svettig fard i en fullpackad minibuss. Langa vantetider.
Har i Thailand maste man lagga stressen at sidan annars bli det jobbigt.
Thailandarna styrs inte av klockan sa som vi.
Att vanta en timma har och en timma dar hor till vanligheterna.
Kan vara lite jobbigt och stressande men det ar bara att sla bort dom tankarna, luta sig tillbaks och vila sig lite...
Nar jag blir uttrakad sa intar jag en nagot sadar skon stallning och gar in i ett latt sovande tillstand.

Har bor vi jattemysigt har pa Koh Lanta, direkt pa stranden. http://www.thaihousebeachresort.net/

Detta fotot tog jag tidigt imorse, det at var restaurang.
Sma liggbord och kuddar satts ut har.
Vart stalle i solnedgangens ljus, igar vid halv sju-tiden.
Hur mysigt som helst! Har skall vi stanna 5 natter.
Detta ligger pa Longbeach sodra del.
Koh Lanta ar lugnt och ganska tyst med mycket svenskar.
Var bungalow ar gjort i flatat korg, hittar inte ordet.
Pa var toalett som ar mycket frasch har vi bar himmel och inget lagt golv.
Marken har dom tackt med snackor. Underbart!

Rummet ar kanske 6 kvm och sangen ar 4kvm. Stor sanghimmel, sa romantiskt har vi det ;)
Igarkvall nar vi sitter i grannbaren och svalkar oss med varsin Mojito!

Brun, nej jag har blivit mest skar med stora roda prickar. Moskitosarna alskar mig. Det kliar en hel del...

Har har jag antligen hittat en dator men Internet Highspeed sa jag kan lagga in bilder och filmer. Mia har parkerat sig pa stranden.
Jag ligger efter med allt jag vill visa er. Tagit hundra tals bilder och filmat en hel del. Tyvarr sa har vi inte med sladden till kameran sa kvaliten kan vara sadar. Tagit med min mobiltfn.


Hang med pa en tuktuk tur i Bangkok!


Har skall ni fa smaka pa kanslan att paddla cajak i Krabi!

Nar vi skulle hoppa pa en av flodbatarna i Bangkok sa hittade vi ett gym, av aldre modell. Kolla in!!!

Sista for idag, en longtails tur pa kolongerna mitt i centrala Bangkok!

Jag bara ALSKAR detta!!!

...och du Johan, jag skall halsa en sak fran Mia, ไอ มิส ยู

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Yvonne!
Det ser verkligen ut som att ni har det bra. Jag reser till Thailand imorgon och ska bese Bankok ett par dar för att sedan koppla av på Koh lanta. Det ska verkligen bli underbart.
Ha det fortsatt bra.
Nicolina

Kanske springer vi på varann... Världen är ju inte så stor...

Anonym sa...

Hej
Du va underbart det ser ut. Njuuuuuuut, hemma regnar det!

Stor kram