tisdag 26 februari 2008

En harlig manad!

Om tre timmar hamtar taxin mig.
Mot Phuket airport, vidare mot Bangkok.
Dar byta flygplats och 23.59 lyfer vi mot Europa och Amsterdam.
Landar pa Landvetter Onsdag eftermiddag.
Detta ar det basta jag har gjort.
...pa valdigt lange.
Dennar resa har verkligen varit bra for mig, pa manga satt.
En manad i Thailand.
Jag har haft det sa oootroligt skont.

Igar var jag pa jakt efter shrimps som jag skall ha i min papayasallad, nar jag kommer hem.
Jag fortog mig nastan i varmen, gick och gick och gick.
Stannade till for lunch, vilken lunch!!!
Den godaste soppa pa lange. Tom kaa with seafood.

Men tillslut hittade jag dom!
Vilken marknad jag kom till, ytterligare en matmarkand.
Ni ser hur glad hon ar?
Da kanske ni skall ni veta att jag handlade en hel del :)
Kefif limeleaves, Sweet palmsause, cocos-socker, shrimps, fishsauce, notter...

Sista kvallen med grabbarna.
Efter middagen sa satt vi oss pa Sus's Bar i Kata och tog nagra Singha.

Tack for en rolig kvall i gott sallskap killar!
Nu skall jag ga och fa min sista thaimassage for denna gangen.
So long!

Inga kommentarer: