torsdag 21 februari 2008

Sol, bad och vila

Jag har det fortfarande helt underbart. Dragit ned pa tempot totalt. Dagarna tillbringar jag lasande eller sovande i solstolen nar jag inte ligger och flyter i det turkosa vattnet.
Jag bor fortfarande kvar i Karon och promenerar till Katabeach varje morgon.
Har trivs jag sa gott.





Lagvatten pa eftermiddagen, det skiljer nog 1,5 meter pa ebb och flod.

Klockan nio pa morgonen nar jag passerar Karonbeach. Strandkillen ligger och sover i hangmattan.

Jag har borjat provsmaka koken pa gatan.



Har ser ni vad jag fick valja pa forsta gangen.

Bullar av kyckling, bullar av gris, seafood, korvar och en massa jag inte forstod var det var. Jag sa at henne att hon skulle gora nat gott, not so spicy. Da skrattade hon...
Det blev en blandning men kott, fisk, rakor, kyckling, glasnudlar och massa gronsaker. Trot om ni vill, men det var riktigt gott! ...och framforallt spannande! Jo tack, jag mar bra!

Idag var det en ny vagn med massa grytor att valja mellan. Jag valde currykyckling med gronsaker och ris.

Det var hot vill jag lova, men jag var hungrig. Kycklingen bestod mest av skinn, ben och brosk... men det andra fick jag gladerligt i mig :) "Restaurangen" bestod av tre tradgardsbord och nagra stolar som dom satt upp, idag har imorgon vid en annan vagkorsning. Vad enkelt det ar att oppna restaurang har i Thailand.

Layouten ar inte sa som jag vill ha den, enterknappen fungerar nar den vill. Nu orkar jag inte justera mer...

Ha de!

1 kommentar:

Anonym sa...

Allt ser underbart ut, inte maten i detta inlägg kanske.

Stor kram