söndag 2 mars 2008

"Bliv den du är" Aristoteles


Idag har jag bestämt mig för att kontakta ett medium.
Jag känner mig redo för att höra vad hon har att säga om mig, mina beslut, min framtid och om mina val.
Jag har funderat på det länge men inte känt mig tillräckligt hel innan och varit tveksam till telefonkontakt.
Jag såg på 4:ans morgon teve och där var Doris Ankarberg och Vivi Linde med, då kände jag nu är det dags.
Mycket intressant.
Jag har en tjej från Karlstad som jag skall kontakta.
Jag har fått henne rekommenderad.
Jag har också bestämt mig för att gå pilgrimsleden till Santiago.

I RÖRELSE av Karin Boye
Den mätta dagen, den är aldrig störst.
Den bästa dagen är en dag av törst.
Nog finns det mål och mening med våran färd- men det är vägen, som är mödan värd.
Det bästa målet är en nattlång rast,där elden tänds och brödet bryts i hast.
På ställen där man sover blott en gång, blir sömnen trygg och drömmen full av sång.
Bryt upp, Bryt upp!
Den nya dagen gryr.
Oändligt är vårt stora äventyr.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej,
Snubblade in på din trevliga blogg genom att googla på Bliv den du är. Ett av mina favoritcitat som också är titeln på dagens blogginlägg. Jag bloggade om seans som jag ska gå på idag. Lite kul sammanträffande att läsa om samma intresse på din sida :)
Jag tycker väldigt mycket om Boyes dikter också.
Tjingeling! /Anne