söndag 30 mars 2008

Detox = vegetariskt?

Okej, imorgon gäller det!
Då startar min detoxdiet på riktigt.
Även om idag har varit endast spec. kost och massor av citronvatten och grönt te.
Jag blir lite villrådig när jag läser om detox på nätet.
På vissa sidor står det att man endast äter grönsaker, bönor, like veganer.
Men på Tasteline, där jag hittade fakta till mitt föregående detoxinlägg står det ju att man visserligen utesluter mycket men kvar finns keso, ägg, fet fisk, vit fisk och skaldjur.
Hmm, var skall jag lägga mig?
Jag har kokat en stor gryta med vitkål, krossade tomater, vitlök, gul lök, morötter, selleri, örtsalt och hönsbuljong. Det kommer att bli mitt huvudmål dom närmaste veckorna...


Min frukost idag, äggröra, svarta bönor, tomat och citronvatten.
Skall plocka fram Olas GI-bok när jag kryper isäng ikväll och friska upp minnet lite.
Den är väldigt inspirerande också!

Inga kommentarer: