söndag 23 mars 2008

På arlanda för fyra år sen.

...rökte jag min sista cigg.
Idag är det fyra år sedan jag slutade röka.
Det är fyra år sedan jag rökte mitt livs absolut sista ciggarett.
Fyra år sen mina fickor blev fria från tobak,
(Som jag slutade riskera att bli utelåst på balkongen av mina söner).
Det är så himla skönt.
Och har faktiskt inte varit så svårt.
Men jag betraktar mig som en föredetta rökare som INTE kan ta ett enda bloss utan att risken finns att jag ramlar tillbaks igen.
Jag har ju slutat förr...
Men jag bekräftar ofta för mig själv (som här) att jag aldrig mer skall röka och det är ett bra sätt för mig.



Grattis till mig själv!

Nu har jag slutat äta godis också, inte lika lätt...

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag slutade 9 januari iår, jag har inte rökt men det är jädrans tufft. Hoppas jag klarar det som du. Grattis till oss!
Kram kram