söndag 13 januari 2008

2008 kommer att bli mitt år!

2008 skall jag förändra en hel del runt mig.
Jag börjar med min resa som jag är sååå glad att jag äntligen förverkligar.
Upprättelse!
Jag vill och då kan jag. Nu skall jag iväg!
Detta kommer att bli ett startskott.

När jag kommer hem är våren snart här.
Mitt hem kommer att få en ny känsla i vår,
jag skall fixa och jag känner att jag är på gång.
Mina vänner har jag runt mig, precis som jag vill ha.
Men skall bli bättre på att feebacka dom.
Jag har inte haft förmågan den sista tiden.
Men jag tror och hoppas att dom flesta förstår det.
Nu skall jag jobba på att vara mer delaktig i mina nära och kära.

Med våren kommer också båtlivet.
Jag skall även denna sommar tillbringa så mycket som möjligt av min lediga tid på havet,
ytterligare en faktor som får mig att känna mig tillfreds.
Jag längtar oerhört efter att åka ut min båt tidigt en morgon, höra ljuden, känna lukten,
solen och vinden. Lägga ut fliten på en klipppa, ta ett dopp och sedan duka fram frukosten.
Jag och Mia tog en sådan morgon alldeles på insidan av Hjärterön förra året.
Helt oförglömlig.
Det vill egentligen så lite till...
Hösten är det ju fiske igen. Redan fyra nya tinnor står redo i boa!
Pappa du är bäst!
Men att spika egna har jag inte som mål i år.
Jag vet att detta kommer att bli min verklighet!!!






Bilderna är blandade från 2006-2007

5 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, nu har du varit väldigt flitig. Det är kanon! Superfina bilder och helt rätt inställning. 2008 är året som gäller! Nu är det bara att bryta ihop och komma igen... Kram kram.

Anonym sa...

hej sitter å kollar din blogg.å jösses vilka fina bilder du har tagit,man längtar redan till sommaren.zzak

Anonym sa...

Man kan inte finns till hands för alla. Det kan bli ett krav du inte kan leva upp till. Ta hand om dig själv och dina barn i första hand. Vänner finns för att hjälpa. Jag är en. Du är en enastående och varm människa Yvonne. Det skall du ta med dig.

Onna sa...

Ooops, vad komplimangar jag fått!
Tack!
Jag är jätteglad att ni skriver kommentarer, jag har ju efterlyst det ett antal ggr ;)
Kram på er!

Anonym sa...

Vilka bilder!!!!!!!!!! Kommer att finnas även 2008. Mitt liv skulle bli tomt utan dig.
Kram