fredag 18 januari 2008

Stormvarning!

Nu varnarnas det ordentligt.
Snäppet under "Gudrun" säger dom på nyheterna. -Hjälp!
Jag har blivit varnad av både hyresvärd och grannar om att det kan flyga omkring
tegelpannor imorgon.
Det brukar göra det i dessa kvarteren...
Jag var ute och plåtade när "Per" härjade, men han var svårt att fånga på bild.
Här ser ni lite av "gudrun-förödelsen"

Jag var inte hemma när "Gudrun" svepte över landet januari 2005, missade hela nyheten.
Men i slutet av maj samma år åkte jag genom Sverige.
Herregud, först då förstod jag vad som hänt!
Träd låg huller om buller längst vägarna genom hela Småland!
Så akta er, så ni inte blåser bort imorgon!



Det var när min bror Anders tog sjökaptensexamen i Kalmar som två stolta systrar var där och uppvaktade honom.

Inga kommentarer: