tisdag 22 januari 2008

Busshuset rivet!


Strålande sol och klarblå himmel!
Underbart väder idag.

Imorse när lade jag ett brev på lådan uppmärksammade jag att alla fönstren var urplockade, när
jag gick hem var busshuset borta.
Lite sorgligt faktiskt, tänk alla lördagar jag suttit där och väntat på GT.
I tonåren var det periodvis en samlingsplats, fungerat som vind och regnskydd många gånger.
Alla sommarnätter man suttit på trappen och vilat sig...
Minnen finns det gott om.
Nu skall det bli en liten park där om jag minns rätt. Några bänkar och lite grönt.
Huset var ju ingen vacker sak så detta blir säkerligen mycket trevligare.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj! Inte visste jag att txi-huset skulle bort!! håller med dig lite sorgligt, men det är som du säger..Det var inte så fint, blir kanske bättre med lite grönt!
/Marie

Anonym sa...

Ja du! Vilat!.........
Kram