söndag 27 januari 2008

Packar och planerar

Okej, nu har jag idag och imorgon på mig att fixa allting.
Jag packade igår. Två klänningar, en kjol, en vit skjorta, fyra linnen, underkläder, bikini, böcker, toalettartiklar, sandaler, dykarprylarna (fötter, cyklop, snorkel och mina beachwalkers).
Alla P är med, jag lovar Nettan! Pengar, pass, piljett...
Jag reser i jeans, gympadojjor och hooden.
Jag måste fixa en ryggsäck till handbagagen, för min var ju helt plötsligt försvunnen och ingen har sett den...
Jag skall sätta mig nu innan söner och flickvänner vaknar och göra iordning alla papper. Pass, pengar, lathund, försäkringsbevis...

1 THB = 0,20 kr
5 THB = 1,01 kr
10 THB = 2,01 kr
25 THB = 5,03 kr
50 THB = 10,06 kr
100 THB = 20,12 kr

Är det nåt speciellt jag skall tänka på?
Arbetar måndag och tisdag, tisdag eftermiddag går tåget till gbg. Därifrån raka vägen till Joe Farellis för att lugna nerverna...
Onsdag morgon tar jag och brorsan följe till Landvetter, han skall vidare till Aberdeen. Mitt plan lyfter kl. 06.35
Mot Thailand!

Weeeee!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ta inte vägen om Joe Farellis du vet hur det brukar sluta.....

Anonym sa...

Jag har suttit på "Murveln" i EM innan jag tog bussen hem, och det slutade faktiskt bra ;-)

Onna sa...

Grattis! Jag är glad för din skull...
Murveln, hmm.
Jag tror jag vågar prova Farellis en gång till ;)

Anonym sa...

Ha en underbar resa Yvonne!! Hoppas du får uppleva massa kul!
Kram Marie

Anonym sa...

Det är tufft av dig att göra en långresa själv. Modiga du! Men läste att vädurarna utmanar gärna!
Lycka till på resan. Kram /Lottie