fredag 11 januari 2008

Rökförbud

I mitten på februari inför Thailand förbud mot rökning på resaturanger,
uteserveringar, marknader mm.
Böter motsvarande ca. 350kr kommer dom som trotsar förbudet få betala.
Hur skall detta gå i Thailand?
Det gick ju hur odramatiskt som helst här i Sverige och även i Danmark,
så kanske det funkar där med...
(nää, jag har inga fördomar...)
Själv är jag så himla duktig som snart går in på mitt fjärde år som helt rök och nikotinfri!
Jag säger fortfarande till mig själv: Aldrig mer!
Det är faktikt lite konstigt, jag har under det jobbigaste perioder i mitt liv slutat att röka,
gått på sträng diet, slutat bita på naglarna. Som om jag vill plåga mig lite extra,
eller kanske bevisa att jag inte är så svag som jag känt mig, jag vet inte.
Nu är det dom där knipen med tårna som jag jobbar med...
Det är när jag sitter i bilen som jag gör ett knip efter varje lyxstolpe/snöpinne eller bil.
Är detta något ni känner igen eller är det nåt fel på mig?!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hmm, svår fråga. Det är nog något fel... kram kram. Du e duktig.